mapa cestytipy & trikyCestopis na DVD

Tunisko 2003 ... Tunis II.

katedrála v TunisuVystupujeme opět v Tunisu ve stanici Marine a jdeme se ještě projít po třídě Habiba Bourgiby. Brzy přicházíme na náměstí 7.listopadu 1987 s velkými hodinami. Název toho náměstí, které protíná třída Habiba Bourgiby, je opravdu paradoxní neboť vyjadřuje datum, kdy byl právě prezident Bourgiba sesazen ze své funkce současným prezidentem Zine El Abedinem Ben Alim. Okolo národního divadla pokračujeme až k velké katedrále, odkud se už musíme vrátit na nádraží. Nahlédnout do medíny už bohužel nestihneme. Pokud chce člověk navštívit Tunis i Kartágo a nechce se příliš honit z místa na místo, pak je asi ideálnější v Tunisu přespat. Takhle nám přesun z a do Sousse zabírá příliš mnoho času. Ale i tak jsme rádi, že jsme hlavní město navštívili. Mně se podařilo na nádraží nakoupit docela levná cédéčka (5TD) a čekání na vlak...spolu s davem lidí jsme se přesunuli na perón vyčkat příjezd vlaku. Bohužel se nám kdesi zapomněl Michal, takže v masovém boji o místa jsme my s Liborem sice uspěli, ale Michal musel celou cestu stát. Vlak byl totiž plný studentů, kteří v neděli zřejmě mířili do Sousse na internáty a koleje.
Přestože vyjíždíme načas, do Sousse opět přijíždíme s obligátním 15ti minutovým zpožděním, takže máme co dělat, abychom v hotelu stihli večeři.

Den 11. - 13.10.2003 pondělí
Výletem do hlavního města jsme uzavřeli naše cestování po Tunisku. Dneska se ještě pořádně vykoupeme v moři, i když voda se nám už zdá trochu studenější než na začátku. Inu, však už je půlka října. Odpoledne o půl čtvrté se vydáváme na první nákupy - ve vyhlédnutém státním obchodě nedaleko nábřežní promenády nakupujeme víno a nějaká ta pivka, abychom je mohli dát ochutnat i známým doma. Samozřejmě nakupujeme i zdejší výborné nugáty a já neodolám vábení pěkně vypadajících oliv. Večer se obloha pěkně zatáhla a vypadá to na bouřku - ještě že už zítra odlétáme.

Den 12. - 13.10.2003 úterý
hotel MaraboutTak dneska je už zcela pod mrakem, naštěstí jsme se dosytosti vykoupali včera. Alespoň můžeme v klidu pobalit věci a dokončit nákupy. A tak opět vyrážíme do města pro velbloudy, talíře a kluci ještě kupují nějaké barevné písky. V jednu hodinu opouštíme pokoj a bágly necháváme ve vyhrazené místnosti. Přestože už počasí není nic moc, ještě se půjdeme trochu smočit do vody - nejdříve do moře a potom se ještě rozloučíme s naším bazénem. Navečer následuje poslední tuniská pizza a v šest hodin odjíždíme na letiště do Monastiru. Odbavení je docela rychlé a tak nezbývá než čekat na přílet našeho letadla, které se s námi vrátí do Prahy.
Náš Boeing 737-800 se s námi od africké půdy odlepil ve 21,25 s asi dvacetiminutovým zpožděním. Zakroužili jsme nad Monastirem, naposledy jsme zamávali osvětlenému Sousse a vydali se vstříc bouřkovým mrakům. V první třetině cesty s námi trochu třáslo neklidné ovzduší, ale zbytek letu už pokračovat ve výšce 11600m rychlostí 860km/h celkem v klidu. Před přistáním nás vítala tradičně nádherně osvětlená Praha - ty přílety do Čech za tmy se mi začínají líbit čím dál víc!
nakoupeno!!!Přistání bylo tentokrát hladké a proběhlo zhruba čtvrt hodiny před půlnocí. Na letišti už čekali naši, tak jsme se rozloučili s Michalem, který čekal na letišti na svůj odvoz, a s Liborem jsme rychle naskákali do auta a vydali se do Tábora.
Náš podzimní výlet úspěšně skončil a myslím, že se vydařil! Byla to taková typická "lastminutovka", takže poměrně spontální a pohodová. Teď když konečně sepisuji naše zážitky (26.12.2003), tak to zatím vypadá, že se na další cestu vydáme na přelomu února a března. Bohužel bez Libora, který se rozhodl následující sezónu vypustit (vyjma krátké letní dovolené) a tak budeme náš další cíl vybírat asi jen s Michalem. Vrátíme se znovu do Afriky - tentokrát na jih? Možná se už konečně vydáme někam za Atlantik. Uvidíme. Každopádně se moc těším!

Tunisko - kompletní cestopisCestopis ve formátu doc (zip - 32kB)