mapa cestytipy & trikyCestopis na DVD

Tunisko 2003 ... Mahdia

obchůdek v MahdiiMahdia je městečko na břehu Středozemního moře, které žije především z rybolovu a zemědělství. V dávných dobách tu měli svůj velký přístav Féničané. Jméno má podle svého zakladatele sultána Obeida el Mahdi, který jej nechal vystavět v roce 921 na skalnatém poloostrově. Korzár Dragout, který ve službách Osmanů jako kapitán turecké flotily ohrožoval bezpečí na moři, zde nechal v 16.století vystavět pevnost a kasbu, ovšem dnes už je význam Mahdie ten tam a my tu nacházíme klidné městečko s malebnými zákoutími, rozpadlou kasbou a zbytky zmíněného fénického přístavu.
Nádraží není daleko od medíny a za chvíli už stojíme před zdejší chloubou - bránou Skifa el Kahla. brána Skifa el KahlaTento vstupní portál je opravdu mohutný a samotný průchod je dokonce 50m dlouhý. Za branou začíná medína, která je taková trochu modernější a ani obchodů tu zase tolik není. Centrem medíny je náměstí Khani en Noamine před Velkou mešitou, která se zdá být na pohled poměrně zachovalá a zrenovovaná. Dovnitř nás však stejně nepustí a tak pokračujeme uličkou Rue Manouba k Dragoutově pevnosti Borj el Kebir. Za pevností začíná muslimský hřbitov, který se rozkládá na zbytku poloostrova až k mysu Afrika. Mořský břeh tu lemují zbytky fatimovského přístavu, ale jsou to opravdu už jen neforemné ruiny a člověk musí mít opravdu bujnou fantazii, aby si tu představil veliký přístav.¨
rybáři na mořiNa konci poloostrova stojí maják. Trochu si tu odpočineme než se vrátíme na náměstí Noamine. Kousek odtud je pěkný palmový park, kde ještě chvíli posedíme než se vydáme medínou na náměstíčko Place du Caire, které slouží jako jedna velká kavárna po širým nebem nebo spíš pod stromy. Je tu i několik obchůdků a malebná mešitka Mustafy Hamzy z roku 1772. Bránou Kahla medínu opouštíme a vracíme se na nádraží. Zpáteční vlak odjíždí v 16,05
Čeká nás asi 105 minut jízdy přes Monastir do Sousse. V Monastiru nastupuje opět spousta studentů, kteří s námi tentokrát jedou až na konečnou. A aby toho nebylo málo, tak nám ještě průvodčí (mimochodem vypadal jako Poirot) pustil trochu té hlučné arabské hudby…

MahdiaVelká mešita, v pozadí pevnost

Den 6. - 8.10.2003 středa
Středa je opět odpočinková. Po včerejším výletu budeme zase lenošit, vždyť další dva dny nás čeká pouštní výlet, tak musíme šetřit síly. Počasí je opět ideální koupací, medúzy z prvního dne nikde, takže hurá do vody!
Odpoledne jdeme s Michalem vyzkoušet místní pizzu - inu, Itálie je tak blízko, takže tradiční arabský kus kus pomalu ale jistě vytlačuje pizza. A musím podotknout, že dobrá pizza! A za 4.950TD není ani příliš drahá a když k tomu přidáme solidní pivko Celtia (2.000TD) nemůžeme být nespokojení! Večer ještě skočíme na nějaké ty nákupy, jinak je středa koupací a odpočívací…

Tunisko - kompletní cestopisCestopis ve formátu doc (zip - 32kB)