mapa cestytipy & trikyCestopis na DVD

Tunisko 2003 ... Port El Kantaoui

Den 3. - 5.10.2003 neděle
Pája v Port el KantaouiTak v Tunisku jsme se rozkoukali, tak je na čase trochu výletovat. Pro začátek to nebudeme přehánět a vydáváme se do sousedního přístavního městečka Port El Kantaoui, jehož centrum bylo vystavěno celé v maurském stylu především pro potřeby turistů. Kromě velikého přístavu pro plachetnice z celého světa tu najdeme i golfové hřiště s 27 jamkami, tenisové kurty nebo jezdeckou stáj.
Od hotelu to do Port El Kantaoui máme asi 10km. Svezeme se turistickým vláčkem, který neustále pendluje mezi centrem Sousse a okrajem zábavního parku Hanibal právě v Port El Kantaoui. Chvíli čekáme u hlavní třídy, která vede kolem našeho hotelu, a brzy se objevuje bílý vláček (na trase jezdí ještě červený a modrý). Za 3.500TD kupujeme zpáteční lístek, což znamená, že zpátky do Sousse musíme jet zase tímto bílým vláčkem, protože co barva to jiný majitel.
Port el KantaouiCesta trvá chvilku. Míjíme několik obchodů, velkou budovy Amen banky, jejíž bankomat včera posloužil Liborovi a Michalovi, a také spoustu dalších hotelů, které stojí na konci naší turistické zóny. No, odsud je to do centra Sousse už opravdu dost daleko. Asi za dvacet minut vystupujeme v Port El Kantaoui. Do centra se vydáváme přes nějaké parkoviště, což sice není zrovna ideální cesta, ale v přilehlém obchůdku alespoň můžeme nakoupit poměrně levnou vodu (0.380TD).
Konečně stojíme na pěkném palmovém náměstíčku. Bělostné centrum města je poměrně upravené, je vidět, že pro turisty ho místní pečlivě udržují. Do přístavu se prochází bránou s osmibokou dvoupatrovou věžičkou. Tady koncentrace restaurací a obchůdků dosahuje maxima. V přístavu kotví ohromná spousta krásných jachet až z toho oči přecházejí. Port el KantaouiSem tam nás otravuje místní nadháněč a láká na projížďku po moři, my se ale jdeme raději projít na molo s malým majákem. Nějaký místní sváteční rybář se tu snaží rozmnožit svůj chabý úlovek, kterým je nějaká mrňavá čudla, kterou se jeho malý synek právě snaží zamordovat pokud možno co nejoriginálnějším způsobem. Na kamenech se producírují krabíci a u břehu se objevují i naše oblíbené medúzy. No, jen ať si tady zůstanou…
V přístavu panuje taková pohodová atmosféra, takže si ho ještě pořádně projdeme. Prohlédneme si kotvící jachty a chvíli ještě posedíme na druhém molu. Je odsud krásný výhled na celou riviéru s hotely. Z některé pláže občas vyletí odvážlivec tažený motorovým člunem na padáku a po hladině se prohánějí vodní skútry i jachty.
rybáři v Port el KantaouiPřístav opouštíme opět pěknou bránou, ještě chvíli posedíme u zpívající fontány na náměstí, nahlédneme do zábavního parku Hanibal a vláčkem se vydáme zpátky do Sousse. Nevýhodou se ukazuje být "bílý" zpáteční lístek - ostatní dva vláčky přijíždí mnohem dřív, jenomže my musíme čekat půl hodiny na ten náš. Do Sousse se za zvuku hlasité hudby kodrcáme zhruba hodinu po poledni. Jedeme až na konečnou, tedy do místa, kde končí nábřežní promenáda a začíná moderní třída Habiba Bourgiby.

Tunisko - kompletní cestopisCestopis ve formátu doc (zip - 32kB)